4 Kasım 2014

KURU FASULYE

    HIMMMM Buharı üstündeee :)) atalarımız boşuna dememiş yemede yanında yatt diyee... :)) Herkes kendince muhakkak yapmıştır bu yemeği Ama olsun bide ben vereyim Tarifini ne olacak ki :)
Haydi Bakalım ozaman :))

MALZEMELER :

  • 2 bardak kuru fasulye
  • 1,5 yemek kaşığı salça
  • 1 domates
  • 1 baş soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 250 gr kuşbaşı et ( ben kuzu eti kullanıyorum.)
  • Sıcak su
  • Tuz,karabiber
YAPILIŞI :
   Kuru fasulyeleri bir gece önceden ıslatın. Ertesi gün suyunu süzüp yıkayın. Çelik tencereye rendelediğiniz soğanı koyun, şöyle bir döndürdükten sonra etleri koyun ve rengi değişene kadar soğanla beraber kavurun. Salçasını ve domates rendesini de ilave edin. Biraz da etle beraber çevirin. Azar azar üstünü geçecek kadar sıcak su ekleyin. İçine baharatları da ekleyip, kısık ateşte fasulyeler iyice pişene kadar pişirin. 

Ben çalıştığım için Düdüklü tencerede yapıyorum kısa süre pişiyor. Arada kontrol etmeyi unutmayın, suyu azaldıysa sıcak su ilave edebilirsiniz...

Afiyet bal şeker olsun... :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder